Wednesday, August 25, 2010

Peladang Setiu Agro Resort


Peladang Setiu Agro Resort merupakan tempat rekreasi agrotourism bagi mereka yang menginginkan suasana alam semulajadi yang terbaik. Ia menjadi pilihan utama bagi sektor kerajaan dan koporat bagi mengadakan aktiviti seperti perkhemahan atau hari keluarga, kerana Peladang Setiu Agro Resort ini menawarkan kem latihan dan tempat perkhemahan yang boleh memuatkan ramai peserta. Selain itu, di sini juga terdapat fasilitator terlatih bagi menjalankan aktiviti-aktiviti mencabar seperti Jungle Walk, Flying Fox, Abseiling, kayak dan lain-lain lagi.



Selain tapak perkhemahan di sini juga disediakan pelbagai pakej penginapan chalet yang berpatutan. Pelbagai aktiviti rekreasi boleh dirasai di sini kerana Peladang Setiu Agro Resort ini terletak berhampiran Hutan Simpan Gunung Tebu. Selain menikmati persekitaran yang nyaman, kita dapat mempelajari cara membuat jerat, perangkap dan denak untuk menangkap haiwan liar. Terdapat juga banyak gua-gua yang menarik untuk diterokai seperti Gua Batu Misteri, Gua Kura-Kura, Gua Batu Susun, serta Gua Bongkok. Aliran sungai-sungai semulajadi juga pasti mempesonakan anda.

Taman Unggas, Taman Arnab dan juga Taman Herba

Kemudahan pengangkutan untuk para pelawat.


Tasik di Peladang Setiu Agro Resort.


Taman Herba


Di sini terdapat lebih 120 jenis pelbagai spesis herba yang mempunyai nilai perubatan dan khasiat seperti Tongkat Ali, Kacip Fatimah, Gajah Mengawan, Kerbau Amuk, Aji Samat, dan pelbagai lagi. Anda boleh mengutip dan merebus sendiri herba-herba yang terdapat di sini. Air herba ini dapat mengembalikan tenaga dan menghilangkan keletihan dan kelesuan anda secara semulajadi.







Lot 3912, Guntong, 22040 Setiu,
Terengganu, Malaysia

+609-690 2245
+609-690 3482
peladang_agroresort@yahoo.com
http://www. agroresort.com

0 comments:

Share |

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP