Saturday, July 17, 2010

Pulau Kapas, Destinasi Percutian Bajet


Pulau Kapas terletak di Daerah Marang, kira-kira 15 minit dari Bandar Kuala Terengganu dan kira-kira 30 minit dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud. Perjalanan ke Pulau Kapas hanya mengambil masa 10 minit dengan menaiki bot laju dari jeti Marang. Jeti Marang menyediakan tempat parkir kereta yang selamat untuk pelancong.



Di Pulau Kapas ini terdapat beberapa resort dan chalet yang menawarkan pelbagai pakej-pakej yang menarik. Antara Resort yang terdapat di sini ialah Makcik Gemuk Beach Resort, Kapas Island Resort, Kapas Island Resort, Kapas Coral Beach, Duta Puri Island Resort, dan Gems Island Resort. Di samping itu, terdapat juga tapak perkhemahan (Harmoner Camp Site) yang menawarkan kemudahan dapur peralatan dapur, bilik air, surau, dewan, elektrik dan tapak khemah. Hanya RM11 dikenakan untuk seorang bagi sewa tapak khemah.


Chalet di Pulau Kapas.



Pulau Kapas menawarkan percutian yang murah kerana kedudukannya sangat dekat dari tanah besar. Namun, percutian ke sini juga menjanjikan anda dengan pantai yang cantik, air laut yang jernih kebiruan, lambaian pohon kelapa yang gemalai, dan juga gua tempat berlindung burung layang-layang.



Tarikan yang paling utama di sini ialah hidupan marin seperti ikan, penyu dan juga batu karang. Pulau Kapas merupakan tempat percutian yang paling sesuai untuk merehatkan minda dan bersantai bersama keluarga dengan pelbagai aktiviti seperti snorkel, berkayak, berenang dan lain-lain lagi.




Untuk Maklumat Lanjut Hubungi :
019-9277758 (Wan Ismail Wan Abdullah).


8 comments:

Syima Emi July 18, 2010 at 1:16 AM  

Best nya Pulau Kapas.. Harap-harap dapat pergi..

Anonymous,  June 23, 2011 at 10:29 PM  

mahal x urmm...makan kt sane??

syazwan safwan June 26, 2011 at 5:57 PM  

agak mahal berbanding tanah besar..

Unknown February 28, 2012 at 7:06 PM  

10 minit je ke Pulau Kapas dari Jetty Merang...wah teringin la nak ke sano...

Anonymous,  March 13, 2012 at 1:15 PM  

Another world's wonders in the making.. Gallery BiGDee House of Magic Potions world's first nano microfungus potions- Taman Royal Lily, Tanah Rata. Come and experience the wonders!

naiba May 28, 2012 at 12:03 PM  

nak tanye...awak tau ke mana-mana pakej 3d2n kat pulau kapas ni...aktiviti macam2...termasuk snorkeling...

awak pergi no bape kos ye per person...

Share |

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP