Saturday, August 28, 2010

Kem Seri Keluang, Pantai Bukit Keluang, Besut


Kem Seri Keluang terletak berhampiran Pantai Bukit Keluang dan Bukit Keluang. Ia pernah menjadi venue berlangsungnya Jamboree Pengakap Asia Pasifik pada tahun 1997. Dikelilingi alam semulajadi dan permandangan yang sangat menarik, Kem Seri Keluang merupakan tempat beraktiviti yang paling menarik. Terdapat pantai yang sangat panjang di sini serta Bukit Keluang yang sedia untuk ditakluki.



Pantai Bukit Keluang dan Bukit Keluang, gabungan dua unsur alam yang menjadikan tempat ini sangat cantik dan memukau pandangan siapa sahaja.



Saya dan rakan dijemput untuk menjadi fasilitator ketika berlangsungnya Perkhemahan murid Program Pendidikan Khas Integrasi Daerah Besut yang telah diadakan pada 2 hingga 4 Ogos 2010 yang lepas di sini. Perkhemahan ini telah dirasmikan oleh Ab Halim Bin Hj Hassan, Timbalan Pegawai Pelajaran Daearah Besut.



Selain tapak perkhemahan, chalet juga disediakan untuk kemudahan guru-guru atau fasilitator. Terdapat juga kemudahan asas lain seperti tandas, dataran perhimpunan, dewan syarahan dan lain-lain lagi. Kem Seri Keluang ini sangat sesuai bagi agensi kerajaan, swasta atau korporat yang ingin menjalankan aktiviti atau ingin mengadakan hari keluarga kerana selain kemudahan yang lengkap, tempat ini juga sangat cantik dan menarik, sesuatu yang jarang ada di tempat lain.


Chalet


Surau













Hubungi :
Majlis Belia Daerah Besut
Kompleks Rakan Muda Kampung Raja
atau
Pengurus Kem Seri Keluang : 019-9834045

2 comments:

Anonymous,  September 16, 2012 at 12:46 AM  

jamboree tersebut saya ikut sama mewakili kontijen h.terengganu.masa tu sy berumur 13thn.seluruh pengakap asia datang..kalau x slh la.acara berlangsung selama 2 minggu..tempat amat menarik

Anonymous,  September 16, 2012 at 12:50 AM  

amat menarik..rindukan kenangan itu

Share |

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP